In sinusvorm op en neer gaand. Zo mag je de plannen omschrijven die het stadsdeel Dukenburg treffen sinds de jaren 2005/2006. Het begon allemaal met een masterplan "Een nieuw hart voor Dukenburg" (eind 2005). Daarin en in allerlei door de gemeente geinitieerd onderzoek werd het bestaansrecht van de winkelcentra in Dukenburg ter discussie gesteld. De conclusie was uiteindelijk dat, naast het winkelcentrum Dukenburg, er ruimte zou zijn voor twee volledige wijkwinkelcentra. Eén in de Weezenhof, de ander in de Meijhorst. Winkelcentrum Malvert zou dan in de loop der jaren sneuvelen. Evenals van de rest van het masterplan "Een nieuw hart voor Dukenburg" kwam ook van de herindeling van de winkelcentra in de daaropvolgende 12 jaar niets terecht. Tot grote opluchting van de bewoners van de Malvert en omgeving, maar ook tot grote ergernis van Dukenburgse ingezetenen. De al sterk verpauperde winkelcentra verpauperden nog sterker.
Welkom in Weezenhof






In winkelcentrum Weezenhof is momenteel een bende actief die het op een heel slimme manier op uw portemonnee of pinpas gemunt heeft.
22 januari jl. vond de tweede zogenoemde inspiratieavond plaats georganiseerd door het bewonersplatform Weezenhof. Deze avond was bedoeld om een vervolg te geven aan de eerste avond op 20 november 2017 en de resultaten daarvan aan te bieden aan een aantal bij de leefbaarheid van de wijk betrokken organisaties en bedrijven. Zo waren op de tweede avond o.a. aanwezig Dornick BV, de Prins Clausschool, de gemeente en wooncorporatie Woongenoot. Bewoners van de wijk waren weer in groten getale aanwezig.
Ter herinnering: op maandag 22 januari a.s. is de tweede Inspiratieavond . Als bewoners hebben we het initiatief genomen om zelf ideeën te ontwikkelen over hoe we willen dat onze wijk, de Weezenhof, er in de toekomst uit ziet. De eerste keer hebben we dat als bewoners van de Weezenhof onder ons gedaan. 